Ekonomi

Ulta Beauty Dördüncü Çeyrekte Gelir ve Kâr Beklentilerini Aştı, Yıllık Tahmini Güncelledi

Ulta Beauty (ULTA), 2023 mali yılının dördüncü çeyreği için analistlerin beklediğinden daha yüksek kazanç ve gelir bildirdi. Şirket ayrıca tüm yıl için işletme kâr marjı ve sermaye yatırımları tahminlerini de güncelledi.

Perşembe günü piyasa kapandıktan sonra Ulta Beauty’nin hisse senedi fiyatı %3’ten fazla düşüş gösterdi.

2023’ün dördüncü çeyreğinde, Amerikan güzellik mağazası zinciri hisse başına 8,08 dolar kar bildirdi ve bu rakam analistlerin hisse başına 7,52 dolarlık tahmininden daha yüksekti.

Çeyrek geliri 3,6 milyar dolar olarak gerçekleşerek 3,53 milyar dolar olan beklentiyi aştı.

En az bir yıldır açık olan mağazalardaki satışlar %2,5 oranında artarak geçen yılın aynı dönemindeki %15,6’lık büyümeye kıyasla düşüş gösterdi ancak yine de tahmin edilen %2,23’ün biraz üzerinde gerçekleşti.

Şirketin brüt kâr marjı %37,7’de sabit kalarak bir önceki yılın %37,6’sından biraz daha yüksek ve öngörülen %37,3’ün üzerinde gerçekleşti.

Ulta Beauty önümüzdeki yıl için mali projeksiyonlarını güncelledi.

Şirket şimdi hisse başına kârının 26,20 ila 27 dolar arasında olmasını bekliyor, bu da daha önceki 25,20 ila 25,60 dolarlık tahmine göre bir artış anlamına geliyor.

Şirket net satışların 11.7 milyar dolar ile 11.8 milyar dolar arasında gerçekleşeceğini öngörüyor.

En az bir yıldır açık olan mağazalardaki satışlarda büyüme tahmini %4 ila %5 arasında olacak şekilde ayarlandı; bu da daha önce tahmin edilen %5 ila %5,5 aralığından hafif bir düşüş anlamına geliyor.

Ayrıca Ulta Beauty, sermaye yatırımlarını 415 milyon ila 490 milyon dolar arasında artırmayı planlıyor ki bu da daha önceki 400 milyon ila 425 milyon dolarlık tahmine göre bir artış anlamına geliyor.

Bununla birlikte, şirket faaliyet kar marjı tahmininde küçük bir indirim yaparak, daha önce öngörülen %14,6 ila %14,8 yerine şimdi %14 ila %14,3 arasında olmasını bekliyor.

Perakendeci ayrıca 2 milyar dolar değerinde bir hisse geri alım programına yetki verdi.

“2023 yılını, finansal sonuçlar açısından beklentileri aşan bir dördüncü çeyrekle başarılı bir şekilde tamamladık. Tatil stratejilerimiz ve özenle seçilmiş ürün yelpazemiz müşterilerimize hitap ederek yüksek mağaza trafiği, bugüne kadarki en yüksek marka bilinirliği ve üyeliklerimizde önemli bir büyüme sağladı” dedi.

“2024 yılına girerken, önemli gelir ve kâr artışı sağlamak, temel yeteneklerimizi geliştirmek ve iş modelimizin benzersiz yönlerinden daha fazla yararlanmak için güçlü bir konumdayız.

Bu makale yapay zeka teknolojisi yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiştir ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Ek ayrıntılar için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

aralik-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu